آیین افتتاحیه بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست شناسی ٢٠١٨ به میزبانی ایران، با حضور  وزیر آموزش و پرورش، مسئولان کشوری و شرکت کنندگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، المپیاد جهانی زیست شناسی٢٠١٨چهارمین میزبانی ایران در برگزاری المپیادهای جهانی است که در آن دویست و هفتاد دانش آموز از ٧٠ کشور جهان در روزهای ٢۴ تا ٣١ تیرماه در دو بخش تئوری و عملی به رقابت علمی با یکدیگر خواهند پرداخت و با آخرین دستاوردهای دانش آموزی در رشته زیست شناسی آشنا می شوند. ‏

دوره قبلی المپیاد جهانی زیست شناسی در انگلستان برگزار شده است که طی آن، دانش آموزان کشورمان به دو مدال طلاو دو نقره دست یافتند. ایران از سال ۱۹۹۹ و در دهمین دوره، به المپیاد زیست شناسی پیوست و از آن سال تا کنون در ۱۹دورة این المپیاد حضور ثابت و موفقی داشته است.

فاطمه مهاجرانی رییس سازمان استعدادهای درخشان در این مراسم ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در این المپیاد به زبان انگلیسی گفت:  باعث افتخار ایران و تک تک ماست که میزبان بیش از ۷۰ کشور هستیم. اتفاقی که نشان می دهد ایران و ایرانی فقط برای صلح قدم بر می دارد و علم می تواند دنیا را تعییر دهد و ما نیز در این مسیر قدم می زنیم.

وی ادامه داد: رویدادهای اینچنینی برای تاب آوری بیشتر  کادکرد دارد و  باعث افتخار جمهوری اسلامی ایران است که میزبان چنین رویدادی هستیم. فرزندان برومند کشور بیش از ۶۷۰ مدال رنگی به افتخار آفریدند.

وی با بیان اینکه باعث افتخار است که بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست‌شناسی در ایران برگزار می‌شود، گفت: وجود چنین رویدادهایی محلی برای تضارب اندیشه، گفت‌وگو و ساختن عالمی سرشار از صلح و دوستی است.

قائم مقام کمیته راهبردی IBO اضافه کرد: علم تنها ابزار تغییر در انسان‌هاست و علم تنها از راه تحصیل محقق خواهد شد.

وی بیان کرد: از حدود ۱۰ ماه پیش فرایند اجرایی این المپیاد آغاز شد و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وزیر اموزش و پرورش در ادامه پیام رییس جمهور را برای این المپیاد قرائت کرد و از تمبر المپیاد با حضور وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. این در حالی است که پیش از این اعلام شده بود در این مراسم رئیس جمهور حضور خواهد داشت.