اصفهان- استاندار اصفهان گفت: کلی گویی معلمان سبب ارتقای علم دانش‌آموزان نمی‌شود و باید از همان کودکی کمک به استقلال اقتصادی کشور را به دانش آموزان تعلیم داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن مهر علیزاده صبح شنبه در جلسه معاونان آموزش ابتدایی و مسئولان آموزش و پرورش عشایر سراسر کشور با بیان اینکه ما امروز هر چه هستیم بر اساس آموزش هایی است که از دوران ابتدایی خود یادگرفته ایم، اظهار داشت: امروز هر چه به کودکانمان در پیش دبستانی و دبستان تعلیم دهیم آینده ایران را خواهد ساخت.

وی بیان داشت: امروز باید به دانش آموزان تعلیم داد، زمانی که صاحب ایده، سبک، فکر و سرمایه شدند و به یک کار آفرین تبدیل شدند به استقلال اقتصادی کشور کمک کنند و در راهی سرمایه گذاری کنند که سبب رشد و خودکفایی شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: دانش آموزان را باید طوری تعلیم دهیم که سبب بالا رفتن بهره وری و توان اقتصادی کشور شوند.

وی با اشاره به اینکه روحیه خاص کمال و تعالی جویی در مدارس  موتورهای اصلی آموختن در آموزش هستند، اضافه کرد: یک معلم باید بتواند در کنار آموزش مسائل کلان اجتماعی، پایبندی به اخلاق اسلامی و اجتماعی، آموزه‌های مختلف فرهنگی، استقلال فکری و خوداتکایی را نیز به دانش آموزان تعلیم دهد.

نسل کنونی معتاد به درآمدهای نفتی شده است

مهرعلیزاده با بیان اینکه دانش آموزان را از زمان پیش دبستانی و دبستانی باید برای تولید آماده کرد، ادامه داد: در شرایطی که سال های سال است آمریکا با اعمال تحریم ها و فشارهای اقتصادی به دنبال از پای درآوردن ایران است نیاز به تربیت نسلی داریم که مثل نسل امروز متکی به درآمدهای نفتی نباشد.

وی بیان داشت: تعلیم استقلال اقتصادی به دانش آموزان ابتدایی باید اولویت تعلیم و تربیت قرار گیرد که اگر ۴۰ سال پیش این اقدام شده بود ما امروز هیچ نگرانی نداشتیم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: ما امروز نسلی معتاد به درآمدهای نفتی هستیم و به راحتی با بستن شیرهای نفتی استقلال اقتصادی از ما گرفته می شود و از امروز باید کلید بهره برداری از توانمندی ها و قابلیت ها را به مردم آموزش دهیم.

وی بیان داشت: ما امروز انسان هایی بر پایه آموزه های ۱۵ سال پیش هستیم و هر آنچه اکنون آموزش دهیم، بر اساس آن نسل آینده را خواهیم ساخت.