اصفهان- معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: سازمان دانش آموزی عشایر باید تشکیل شود زیرا تاکنون به دلیل جمعیت اندک آنها، از داشتن سازمان دانش آموزی محروم بودیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کاظمی ظهر پنجشنبه در نوزدهمین اردوی کشوری دانش آموزان عشایر در اصفهان اظهار داشت: تاکنون سازمانی به نام سازمان دانش آموزی عشایر نداشتیم و این در حالی است که بخشی از جمعیت دانش آموزی را دانش آموزان عشایر تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه در سیستم آموزش و پرورش نیازمند تغییر نگرش هستیم، افزود: آموزش و پرورش بر مبنای تعلیم و تربیت بنیانگذاری شده و لازم است دانش آموزان را آماده ورود به جامعه کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای داشتن شهروند و زندگی صحیح نیازمند آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان هستیم.

وی تمرکز آموزش و پرورش بر رویکرد دانش افزایی عام افزایش استرس در جمعیت دانش آموزان شده است و آسیب های زیادی را به دنبال دارد، افزود: برای اینکه در نظام تعلیم و تربیت شاهد تغییر و تحول باشیم در ابتدا باید نگاه والدین و دانش آموزان را به حوزه آموزش و پرورش تغییر دهیم.

کاظمی گفت: باید به دانش آموزان تعلیم داد که تنها مسیر دانش اندوزی و موفقیت، قبولی در کنکور و آزمون‌ها نیست.

وی با اظهار اینکه دانش آموزان باید به این باور برسند که چه چیزی می‌تواند برای آن‌ها رهاورد یک زندگی سعادتمند باشد، تصریح کرد: آموزش و پرورش نیازمند تحولات عظیم و بنیادی در بخش های مختلف است و امید داریم که در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات عظیم و بزرگی در حوزه ساختارهای آموزشی و فرآیندهای مختلف تعلیم و تربیت برای تحقق اهداف متعالی سند تحول بنیادین خواهیم بود.